استارتاپ ها چگونه می توانند با کمپانی های بزرگ رقابت کنند؟

استارتاپ ها چگونه می توانند با کمپانی های بزرگ رقابت کنند؟

استارتاپ ها چگونه می توانند با کمپانی های بزرگ رقابت کنند؟


زمان مطالعه: 5 دقیقه

ورود به بازاری که کمپانی های بزرگ آن را در دست دارند بزرگترین چالش یک استارتاپ می باشد، نه تا زمانی که با قوانین بازار آشنا باشید و راه چاره را بدانید، و از آن برای موفقیت کسب و کار حود استفاده کنید.

اگر شما یک کارآفرین هستید و کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، همراه شتاب دهنده بیزمش شوید تا نکات کلیدی را با شما در میان بگذاریم.

جایگاه محکم خود را بسازید

بسیار خب چرا مشتری باید برند شما را انتخاب کند؟ محصول یا خدماتی را که ارائه می دهید بشناسید و بدانید که قراره آن را به چه کسی بفروشید، ببینید چه چیز خاصی دارید اگر ندانید که نقطه ی خاص شما چیست؟ مشتری چگونه آن را می خواهد ببیند و انتخاب کند.

شما باید خود را به جایگاهی برسانید، درسته برای یک کسب و کار کوچک دشوار است اما با دانستن چند نکته امکان پذیر است.

مشتریان خود را بشناسید:

در قالب یک دورهمی و یا مصاحبه با مشتریان خود به بحث و گفتگو بپردازید، و بررسی کنید مشتریان چرا استارتاپ شما را بجای کمپانی های بزرگ باید انتخاب کنند، اطلاعات را جمع آوری کرده و آن را تحلیل کنید.

رقبای خود را بشناسید:

10 الی 15 رقیب نزدیک خود را بررسی کرده و تمامی موارد آن ها را از جمله: سرویس ها، پیشنهاد های منحصر به فرد فروش (USP) آنان را بررسی کنید، بازخورد مشتریان چه مثبت چه منفی بررسی کنید، با چنین استراتژی فرصت های خوبی برای خود به وجود می آورید.

پیشنهاد خارق العاده خود را ارائه دهید:

پس از شناخت مشتریان خود برای آن ها یک پیشنهاد خارق العاده ایجاد کرده و آن را ارائه دهید.

ایده های خارق العاده داشته باشید:

قرار نیست دوباره موتورسیکلت را اختراع کنید، تنها باید به دنبال راه جدیدی برای استفاده ی آن باشید، شما می توانید از تجربه های دیگر تیم ها نیز استفاده کنید و یا از آنان کمک بگیرید تا ایده های خارق العاده ی خود را عملی کنید.

از داستان سرای استفاده کنید:

زمانی که می خواهید با کمپانی های بزرگ رقابت کنید، باید قصه گوی خوبی نیز باشید،برای مشتریان خود داستان های جذاب و تاثیرگذار بگویید، با گفتن یک داستان عالی موجب جذب مشتری می شوید، این که مشتری با شنیدن داستان شما حس خاصی درونش ایجاد شود موجب جذب آن می شوید، برای مثال: استارتاپ Dollar Shave Club از قدرت داستان سرای برای ساخت یک تبلیغ استفاده کرد، و تبلیغ ویدئوی آنان بیش از 26 میلیون بار دیده شد و به موجب آن در 48 ساعت بالغ بر 12 هزار سفارش به ثبت رساندند.

نمونه ی دیگر از شرکت های که از داستان سرای خوب بهره بردند می توان به شرکت Death Wish Coffee اشاره کرد، از روش بازاریابی به شیوه عالی داستان سرایی روی وب سایت خودش استفاده می کند که خودش را در بیزینس خیلی شلوغ قهوه متمایز می کند، فقط تصور کنید که چطور یک استارتاپ می تواند خودش را در صنعت قهوه متمایز کند، که البته آنها این کار را کردن.

سعی کنید متقاعد کننده باشید، شما باید 100 درصد عاشق کار خود باشید تا بقیه نیز بتوانند آن را دوست داشته باشند، داستان خود را با شور بیان کند، محصول خود را با اشتیاق تبلیغ کنید، به آنچه که پیشنهاد می دهید افتخار کنید، این فقط مهم نیست که توجه مشتری را جلب کنید چراکه باید بتوانید نظر سرمایه گذاران را نیز جلب کنید تا بر روی کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند.

چگونه استارتاپ ها می توانند با کمپانی های بزرگ رقابت کنند

آپ موبایل بسازید

هر شخصی دارای تلفن همراه است، این یک حقیقت است، کسب و کارهای کوچک به نسبت رقیب های بزرگتر خود بیشتر نیاز دارند تا با تکنولوژی روز قدم رو به جلو بگذارند از این سو شما نیاز دارید که نرم افزار موبایلی کسب و کار خود را طراحی کنید، به درستی فکر کنید آپ شما نیاز دارد که مشتری را تحت تاثیر قرار دهد، هزینه ی تقریبی آن را محاسبه کنید و شروع به طراحی کنید.

استارتاپ ها چگونه می توانند با کمپانی های بزرگ رقابت کنند آن هم با آپ موبایل؟ با داشتن یک آپ موبایل خوب شما می توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید، و با داشتن یک آپ مناسب مشتری شما احساس نزدکی به کسب و کار شما می کند، در آخر با داشتن یک نرم افزار خوب شما می توانید از طریق تبلیغات درون برنامه ای درآمدزایی کنید.

خود را ضعیف نشان دهید، نگران نباشید

خیلی مواقع فیلم هایی دیده ایم که درباره آدم های ضعیف است، برای مثال می توان اشاره کرد به فیلم Forest Gump و ما به دنبال یک قهرمان غیرمعمول هستیم، و در دنیای مدرن این افراد شانس بیشتری در جلب نظر دیگران را دارند

دانشکده تجارت هاروارد به دو موردی اشاره کرده که می‌توانند به افراد به ظاهر شکست خورده برای پیروزی کمک کنند.

موقعیتی که ظاهرا به ضرر شماست:

مطالعات نشان می دهد، این موقعیت به ظاهر ضعیف در بازار برای رشد کسب و کار مفید است، و مردم می خواهند کسب و کار ضعیف به موفقیت برسد.

عزم و اشتیاق خود را نشان دهید:

برای اهداف خود نسبت به دیگران مصمم تر باشید، تسلیم نشوید، با برخورد با موانع در این راه ، به مردم امید می دهد و نشان می دهد که موفقیت در یک محیط چالش برانگیز هنوز هم ممکن است. به همین دلیل مردم شما را بجای یک کمپانی بزرگ انتخاب می کنند و نه آن شرکتی که الان راه برایش ساده است.

قدم های بزرگتری بردارید

خدمات یا محصولی بیشتر از آنچه انجام می دهید به مشتری خود پیشنهاد بدین، این امر موجب می شود مشتری بداند که شما به فکر آن ها هستید، به موجب آن نه تنها آن مشتری بازخواهد گشت بلکه شما را به دیگران نیز معرفی خواهند کرد.

برای ایجاد چنین حسی در مشتری خود به این چند نکته توجه داشته باشید.

در سریعترین زمان ممکن به درخواست مشتریان خود رسیدگی کنید.
بازرسی‌های منظم برای بررسی کیفیت محصولات و سرویس‌های خود ترتیب دهید.
استانداردهای بالایی برای سرویس‌ها و محصولات خود تعریف کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا قوی داشته باشید

از هر استراتژی آنلاینی که شما استفاده می کنید، محتوای بازاریابی شما تاثیر مستقیم بر دیگر بخش های نقشه ی شما دارد، احتمالا یکی از مهم ترین ستون های بازاریابی شما خواهد بود.

شروع به ساختن یک استراتژی بازاریابی محتوایی کنید، مطمئن شوید که شما این موارد را رعایت می کنید:

از یک استراتژی عالی برای SEO محتوای خود استفاده کنید تا بتوانید رنک بهتری از سوی گوگل دریافت کنید تا مشتری خود را بهتر پیدا کنید.
از قدرت تبلیغات گوگل بهره ببرید و برای کسب مشتری از آن استفاده کنید، و یا از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (ppc) برای جذب مشتری استفاده کنید.
قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید، آن یک ابزار فوق العاده برای به نمایش گذاشتن کسب و کار شماست.
داشتن محتوای بازاریابی خوب یک راه ارزان برای افزایش سهم بازار است، البته چنین کاری برای استارتاپ‌ها ضروری است. یک استارتاپ می‌خواهد تخصص خود را نشان دهد و همچنین تبدیل به صدایی معتبر در صنعت شود.

جمع‌بندی

رقابت با کمپانی‌های بزرگ کار راحتی نیست، اما می‌توانید آن را تبدیل به یک تجربه جذابتر کنید. برندهای بزرگ خلاقیت، ایده‌ها و شجاعت شما را ندارند. برای رسیدن به جایگاهی که به دنبال آن هستید، باید تلاش کنید و به علت حضور شرکت‌های معتبر در حوزه موردنظر خود، دست از کار نکشید و تسلیم نشوید. بهترین توصیه به شما به عنوان مدیر یک استارتاپ این است: صبر نکنید، مردد نباشید و آن را انجام دهید

بلاگ

استارتاپچالش استارتاپشتاب دهنده بیزمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *