[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

تولید نمونه اولیه و بررسی آن
مرحله بعدی پس از ایده پردازی، ایجاد مفهوم اولیه استارتاپ از طرح ذهنی تان است.
یک نام برای طرح خود انتخاب کنید . نامی که تلفظش راحت باشد و مردم آن را بخاطر بسپارند. گام بعدی و البته مهم ترین گام ((ایجاد مدل کسب و کار)) برای معرفی بهتر ایده میباشد.
مدل کسب و کار شامل بخش هایی از قبیل موارد مالی، سود و زیان ها، مجوز ها، برنامه نویسی اپلیکیشن و دیگر جزئیات می شود.
توجه داشته باشید که وجود یک بوم یا مدل کسب و کا ر جهت جذب سرمایه گذار بسیار ضروری است.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_custom_heading text=”معرفی بخش های بوم کسب و کار” font_container=”tag:h2|font_size:30px|text_align:right” use_theme_fonts=”yes” spc_transition=””][vc_column_text]

  1. مشتری: ایده ی شما برای چه کسانی ارزش خلق خواهد کرد؟
  2. ارتباط با مشتریان: روش های ارتباط با مشتری و حفظ این ارتباط چیست؟
  3. کانال توزریع: از چه طریق به مشتری ها دسترسی خواهید داشت؟
  4. ارزش پیشنهادی: ایده ی شما چه ارزش های برای مشتریان ایجاد می کند؟
  5. فعالیت های اصلی: برای ایجاد ارزش پیشنهادی چه فعالیت های اصلی مورد نیاز است؟
  6. منابع اصلی: برای پیاده سازی ایده به چه منابعی نیاز خواهید داشت؟
  7. شرکای کلیدی: برای پیشبرد اهداف با چه کسب و کارهای دیگری باید شریک شوید؟
  8. جریان درآمد: مشتریان شما در ازای دریافت خدمات چه مبلغی و چگونه می پردازند؟
  9. ساختار هزینه: مهم ترین هزینه ها در مدل کسب و کار شما چیست؟

[/vc_column_text][vc_column_text]

گام بعدی در این بخش قطعا تولید یک MVP(Minimum Viable Product)خواهد بود ، یعنی حداقل محصول پذیرفتنی که برای آزمایش و تایید تهیه میشود . ممکن است با یک نمونه به الگوی مطلوب نهایی دست بیابید و یا نه، برای تایید نمونه را بارها و بارها ارتقا دهید. باید سعی داشته باشید تمام مشخصه های محصول را حتی الامکان در نمونه ی معرفی شده جای دهید تا جلوی هدر رفت انرژی را بگیرید . البته نباید فراموش کرد که این تکرار ها در جهت ارتقای محصول و گاها بسیار ضروری است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]