[vc_row][vc_column][vc_column_text]
پشت میزکار خود می نشینید و آماده می شوید تا به کارهای محول شده به خود رسیدگی کنید که صدای استرس های موجود از درون مغز شما شروع به خارج شدن می کند و تمام افکار شما را در برمی گیرد، عواملی چون پاندمی ویروس کرونا، اقتصاد، سیاست، مشکلات شخصی، هزینه های احتمالی تعطیلات پیش رو همه و همه باهم به شما هجوم می آورند.
اگر شما به اندازه کافی تمرکز ندارید شما تنها نیستید، تحقیقات اخیر مجموعه Total brain که بر روی سلامت روان پژوهش می کنند، نشان می دهد 31 درصد تمرکز کارکنان در ماه اگوست کاهش داشته است، در مقایسه با قبل از همه گیری ویروس کرونا می باشد، انسان به طورکلی آماده زندگی در شرایط طولانی مدت غیرقابل پیشینی نیست و این خود را نشان می دهد به شکل های مختلف از جمله استرس.
زمانی که باید در یک بازه زمانی کوتاه کار خود را تحویل دهید، نمی توانید پاندمی کرونا ویروس را بهانه ای برای نداشتن تمرکز کنید، دست از بهانه جویی برداشته چرا که هم تیمی های شما بر روی شما حساب باز کرده و انتظار دارند کار را سر وقت تحویل دهید، همراه شتاب دهنده بیزمش شوید تا چهار تکنیک برای مهار استرس و بدست آوردن تمرکز را با هم مرور کنیم.
کنترل وضعیت را به دست بگیرید
وقتی نگران می شوید ، پاسخ فیزیولوژیکی بدن می تواند مانع تمرکز شما بر روی موارد مختلف کاری شود، بدن ما معمولاً با پمپاژ هورمون استرس کورتیزول به استرس واکنش نشان می دهد، به گفته لوئیس گاگن ، مدیر عامل Total brain ” تحت استرس مزمن ، مقادیر زیاد کورتیزول برای مدت زمان طولانی عملکردهای اصلی مغز ، قلب و دستگاه گوارش را از بین می برد، استرس ذهن ما را منقبض می کند و انعطاف پذیری شناختی را که برای حضور ذهن لازم است ، کاهش می دهد “
بنابراین در اولین قدم شما باید با آنچه که موجب مضطرب شدن شما می شود رو به رو شوید و آن را تحت کنترل خود درآورید، بروک اسمیت معلم زندگی و محقق سابق روانشناسی می گوید: اگر از وضعیت جهان نگران هستید، اطلاعات دریافتی خود را محدود و یا قطع کنید، اگر نمی توانید شرایط تاثیر گذار روی شرایط کنونی را کنترل کنید، به طور موقت توجهی به آن نداشته باشید تا بدن و مغزتان برای مدتی استراحت کند.
[/vc_column_text][vc_single_image image=”5330″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]
وظایف خود را کنترل کنید
در مرحله بعد ، آنچه را که واقعاً باید انجام دهید را مدیریت کنید. بعضی اوقات ما قربانی ناتوانی خود در نه گفتن یا اشتیاق خودمان نسبت به آنچه می پذیریم هستیم، روانپزشک ادوارد هالوول و بنیانگذار مرکز هالوول و نویسنده کتاب “رانده به حواس پرتی: شناخت و مقابله با اختلال کمبود توجه” می گوید: پیشنهاد او این است که لیست کارها و وظایف خود را بردارید و مواردی که کار اضافی و یا کار شما نیست را از آن حذف کنید، کارهایی که از سوی همکاران شما به شما داده شده را حذف کرده و به وظایف خود رسیدگی کنید، زمانی که شما کنترل بر روی وظایف خود دارید احساس آرامش بیشتری نسبت به قبل خواهید کرد و از استرس شما کاسته خواهد شد.
به خودتان اهمیت دهید
از بدنتان مراقبت کنید، زمانی که شما مراقب خودتان هستید بدن شما به کاهش استرس کمک می کند، این مراقبت ها در محیط کار شامل میزکار شما و افراد نیز می شود، زمانی را برای دیگر افراد در نظر بگیرید که موجب ارزشمند شدن آن می شود، با انجام این کار استرس بد شما کاهش و آرامش شما افزایش پیدا می کند.
خودتان را بشناسید
بسیار مهم است که خودتان را به خوبی بشناسید، این موجب می شود که شما به خوبی بدانید چه زمانی از روز بیشترین انرژی و تمرکز برای کارکردن دارید و از آن بازه زمانی برای انجام کارهای خود استفاده کنید، برای خیلی ها اول صبح بهترین زمان است، ما به آن انفجار صبحگاهی می گوییم. تا زمانی که انرژی صبگاهی را دارید شبکه های اجتماعی را چک نکنید.
برای برخی افراد ، مدیتیشن کلید بازیابی تمرکز است. و برای بعضی دیگر رفتن بیرون و یک پیاده روی سریع این کار را می کند. برخی یک فنجان قهوه گرم را ترجیح می دهند. (کافئین می تواند یک راه حل عالی کوتاه مدت برای بازیابی تمرکز تا زمانی که تاثیر آن از بین برود)
با شناخت بهتر خودتان شما می توانید در زمان مناسب اقدامات مناسبی برای جلوگیری از مضطرب شدن و کاهش استرس انجام دهید، زمانی که استرس به شما هجوم می آورد برای دو الی سه دقیقه کاری نکنید و نفسی بکشید سپس به دنبال علت آن باشید.
منبع: FAST COMPANY
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
ثبت ديدگاه