
بر اساس خرده فروشی IBM ایالات متحده آمریکا، بحران جهانی ویروس کرونا موجب رشد فروشگاه های آنلاین را تا پنج سال تسریع کرده است، و پیش انتظار می رود تا پایان سال 2020 میلادی این نوع کسب و کارها 20 درصد رشد کنند.
گرچه ایده راه اندازی تجارت الکترونیکی هیجان انگیز است ، اما باید موارد زیادی را در نظر گرفت. با پیروی از این پنج نکته ، شما می توانید تجربه خرید آنلاین مشتریان خود را بهینه کنید و در نتیجه ، جذب مشتری ، حفظ و تبدیل مشتری را افزایش دهید.
همراه شتاب دهنده بیزمش شوید تا این پنج نکته را باهم مرور کنیم.
بهترین تجربه کاربری را ایجاد کنید
منابع خود را در ارائه تجربه کاربری با کیفیت (UX) به حداکثر برسانید. با استفاده از ویژگی های جدیدی که به صورت دوره ای در شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها ، مصرف کنندگان در حال ایجاد عادات جدید خرید آنلاین هستند.بنابراین نگهداری ثابت از UX یک امر ضروری است
برای جذب مشتری باید تلاش زیادی انجام دهید و سفر مشتری باید بدون مشکل باشد،بیست و هشت درصد از مشتریان وقتی فرآیند پرداخت بیش از حد طولانی یا گیج کننده است ، خرید را دنبال نمی کنند. از فروشگاه خود دیدن کنید و انگار اولین بار است که از فروشگاه خود بازدید می کنید گویی شما خود یک مشتری هستید. آیا دسترسی به بهترین فروشندگان شما فقط با چند کلیک ممکن است؟ تجزیه و تحلیل را در جستجوی کلمات کلیدی و صفحات انجام دهید. کدام کلمات کلیدی مشتری را به فروشگاه شما می آورند؟یک UX باکیفیت نرخ ماندگاری کسب و کار شما را افزایش میدهد.

به کیفیت تصاویر توجه کنید
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای هرگونه فعالیت تجارت الکترونیکی بسیار مهم است. اغلب ، آنچه یک فروشنده را از فروشنده دیگر متمایز می کند ، یک عکس جلد عالی است ، به ویژه هنگامی که محصول یا خدمات شما در بستر تجارت الکترونیکی قابل رقابت باشد.
اکنون که شبکه های اجتماعی ویژگی های خرید درون برنامه ای مانند خرید اینستاگرام را ارائه می دهند ،بنابراین تصاویر محصولات شما از اهمیت بالای برخوردار هستند. ابزار جستجوی بصری Pinterest به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا محصولی از تصویر را پیدا کنند

کسب و کارهای آنلاین و فعالیت های بازاریابی نیاز به تصاویر برای کاتالوگ و عکس های مرتبط با محصول دارند، این تصاویر باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند تا موجب جذب مشتری شود، شما می توانید با استخدام یک عکاس حرفه ای برای کسب و کار خود عکس های مورد نظر خود را تهیه کنید، و یا خود با فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز و فرا گرفتن دانشی در این زمینه نیاز خود را برطرف کنید.
ویترین فروشگاه خود را متنوع کنید
از ماه مارس به دلیل خانه نشینی مردم سفارشات آنلاین رشد چشم گیری داشته است، از این سوی مردم از شبکه های اجتماعی بیشتر برای خریدهای خود استفاده می کنند، نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و محصولی را به دیگری پیشنهاد می دهند، بنابراین شما باید از قدرت شبکه های اجتماعی به نفع کسب و کار خود بهره ببرید، ویترین محصولات خود را در شبکه های اجتماعی متنوع کنید تا تضمینی بر افزایش فروش شما شود.
شبکه های اجتماعی محلی بسیار عالی برای تبلیغ محصولات شما می باشد، با استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری و نمایش محصولات فوق العاده ی خود بهره ببرید،این جایی است که روزانه محصولات جدیدی کشف می شود، با بدست آوردن دنبال کننده و داشتن محتوای بهینه برای موتورهای جستجو به درخشش طولانی مدت برند خود کمک کنید
هنگام واگذاری وظایف ، از همکاری نزدیک بین تیم بازاریابی یا روابط عمومی که حساب های اجتماعی را مدیریت می کنند و تیم خدمات مشتری اطمینان حاصل کنید.ارتباطات را ساده کنید،تا سوالات، نگرانی ها و شکایات جمع آوری شده توسط نیم بازاریابی توسط تیم خدمات مشتری برطرف گردد.
با فناوری پیشرفته خلاقیت به خرج دهید
فروشگاه های آنلاین در حال برنامه ریزی برای استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) هستند، تا مشتری بتواند محصول مورد نظر خود را امتحان کند، برای مثال با ابزار ایکیا می توان مبلمان مورد نظر خود را از طریق تلفن هوشمند خود در فضای مورد نظر قرار داد تا نمونه ای از محصول را شما ببینید، واقعیت مجازی و کدهای QR دیگر ابزارها می باشند.
هنگام ارسال محصولات به مشتریان ، یک کد QR ارسال کنید که اطلاعات بیشتری در مورد محصول ارائه دهد ، مانند به روزرسانی محصول یا محتوای منبع مشتری درباره خدمات شما.
برای کسب و کار خود محتوای مناسب تولید کنید
یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب باعث ایجاد ترافیک، و یک محتوای سبز با ارزش برای سال ها خواندی خواهد ماند، برخلاف تبلیغات جستجوی پرداخت به ازای هر کلیک یا نمایش تبلیغات ، ایجاد محتوای با کیفیت هزینه ای ندارد. در مورد رقبا تحقیق کنید ، به مشتریان خود گوش فرا دهید و تجربه عالی کاربر را فراهم کنید.
به دنبال نظرات صادقانه مشتریان خود در شبکه های اجتماعی باشید به خصوص طرفداران شما، به شما در جذب افراد دیگر کمک خواهند کرد، در نهایت از چندین فرمت محتوا استفاده کنید، پست های بلاگی، ویدئوها،پست های شبکه های اجتماعی، وبینارها، پادکست ها و غیره اشاره کرد.
منبع: Business Insider
ثبت ديدگاه