زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش شتاب دهی

پیش شتاب دهی

پیش شتاب دهی قدمی مهم در عرصه ی کسب و کارهای نوپا و نوظهور استارتاپی می باشد، ممکن است این سوال پیش آید چرا این مرحله بسیار مهم است؟

ما در شتاب دهنده بیزمش به شما خواهیم گفت چرا این مرحله بسیار مهم است و چرا باید به آن توجه بسیاری شود،در ادامه با ما همراه شوید.

در پیش شتاب دهی ایده کسب و کار شما مورد بررسی قرار می گیرد، به طوری که آن را در تمامی مرحله های پیش رو مورد سنجش قرار می دهیم، این بدان معنا می باشد که شما شناخت کاملی از بازاری که قراره در آن به رقابت بپردازید داشته باشید، رقبای خود را شناسایی کرده باشید و بدانید چرا مصرف کننده محصول یا خدمات شما باید شما را بپزیرد به عنوان یک محصول یا خدمات جدید، اما نگران نباشید اگر تمامی این نکات را نمی دانید.

ایده ی شما چه گره ای باز می کند

قبل از هرچیزی باید این سوال را از خود بپرسید ایده ی شما حلال کدام مشکل مردم است؟ آیا محصول یا خدمات شما کمکی به مردم در راحت تر شدن زندگی آنان می کند؟ یا صرفا یک ایده می باشد که موجب سرگرم شدن مردم می شود؟

پاسخ هرچه باشد باید این را بدانید که همچنان راه درازی را برای جلب اعتماد مصرف کننده دارید تا از محصول یا خدمات شما استفاده کند.

راه حل ها

  • برگذاری نظرسنجی
  • ساخت نمونه اولیه
  • شناسایی بازار هدف
  • شناسایی سلیقه ی مصرف کننده
  • ارائه خدمات یا محصول به صورت رایگان به مدت کوتاه

بررسی نقاط ضعف و قوت

ایده ی شما هرچه که باشد نیاز دارد تا بخش های از آن دست خوش تعییر شود، چرا؟ چون شما به عنوان یک استارتاپ تازه کار می خواهید وارد بازار شوید و از این رو در بازار رقبایی وجود دارند بسیار قدیمی و قدرتمند و شما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات یا محصول با برندی جدید چگونه می توانید با آن ها رقابت کنید؟

راه حل ها:

  • بررسی نقات ضعف ایده ی آنان
  • بررسی نقات قوت آنان
  • بررسی نقات ضعف ایده خود
  • بررسی نقات قوت ایده ی خود
  • نوآوری در ایده
  • خلاقیت در ارائه خدمات یا محصول

نیازمندی های استارتاپ شما

یکی از بخش های پیش شتاب دهی بررسی نیازمندی های ایده ی شما برای راه اندازی یک استارتاپ می باشد، اگر شما بخواهید یک ایده را تبدیل به کسب و کار کنید نیازهای فراوانی دارید تا برطرف کردن آن نیز نمی توانید یک کسب و کار موفق داشته باشید، از این رو شما پس از بررسی ایده ی خود و بدست آوردن شناخت کامل از آن حال می دانید نیازهای کسب و کار شما چیست؟

راه حل ها:

  • مراجعه به شتاب دهنده ها
  • استقرار در پارک علم و فناوری
  • خودم می توانم

جمع بندی

در پیش شتاب دهی شما دیدکلی از ایده ی خود بدست می آورید و همچنین یک دید از مصرف کننده نیز بدست می آورید که موجب می شود شما با شناختی بهتر قدم به عرصه ی کسب و کار بردارید، شتاب دهنده ی بیزمش به شما در تمامی این مراحل کمک می کند و کسب و کار شما را به سوی موفقیت هدایت می کند.