معرفی و مطالعه و ارائه کتابهای حوزه کسب و کار توسط اعضای دورهمی که به صورت هفتگی برگذار میگردد.شما نیز میتوانید به جمع ما ملحق شوید و یا اگر کتاب یا مقاله خواصی جهت ارائه مد نظر دارید درخواست ارائه کتاب خود را ارسال بفرمایید.
طراحی بازاریابی کسب و کارهای کوچک
چکیده
از آنجا که درحال خواندن این متن هستید، احتمالاً شما هم نیاز به داشتن طرح بازاریابی در کسب و کار خود را احساس کرده اید. شاید هم به این فکر می کنید که اصلاً نیازی به آن دارید یا خیر؟ باید بگویم اگر با مشتری سروکار دارید و برای بهبود و گسترش این ارتباط معتقد به استفاده از فعالیت های بازاریابی هستید، بله، نیاز دارید. اما این کتاب چطور به شما کمک می کند؟ قرار است در کنار هم طرح بازاریابی شما را به 9 قسمت تقسیم و با گذر از هر فصل کتاب، به کمک خودتان، یکی از آن بخش ها را کامل کنیم.
در واقع وقتی به پایان کتاب برسید، طرح بازاریابی یک صفحه ای شما هم کامل شده و آماده اجراست، به همین سادگی. کافی است این صفحه را در طول سال مقابل خودتان قرار دهید و به آن عمل کنید.
مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه
چکیده
مدیریت پروژه رشتهای است که اغلب اشتیاقی برای یادگیری آن وجود ندارد زیرا آن را موضوعی تخصصی، سخت و پیچیده میدانند که فقط برخی از متخصصان از عهدهاش برمیآیند. درستی یا نادرستی این موضوع اغلب به زاویۀ نگاهمان به مدیریت پروژه بستگی دارد و اینکه وقتی میگوییم مدیریت پروژه چه چیزی به ذهنمان میرسد. احتمالاً پروژۀ بزرگ صنعتی، خدماتی یا عمرانی با صدها نفر که در آن مشغول به کارند و فرایندهای پیچیده و تخصصی. اما اگر پروژه را مجموعۀ فعالیتهایی تعریف کنیم که آغاز و پایان مشخص دارند،
بودجه و هزینۀ آنها محدود است و لازم است با کمک افراد دیگر آنها را به سرانجام برسانیم، متوجه میشویم که همه ما در مسیر زندگی شخصی و حرفهایمان با فعالیتهای زیادی ازایندست درگیریم اما نام آنها را پروژه نمیگذاریم و خودمان را مدیر پروژه نمیدانیم. اما بهنوعی همه مدیر پروژه هستیم.
بازی برد
چکیده
فلسفۀ برد چندان پیچیده نیست، نگرش برندهها نسبت به دستیابی به استراتژی مشابه است و اگر قصد دارید یکی از برندهها باشید، باید این نگرش را یاد بگیرید. بازیِ برد با طرح مثالهای متنوعی از شرکت پیاندجی راهنمای خودآموزی برای دستیابی به استراتژی برد است. بازیِ برد فرصتی برای همراه شدن با مدیرعامل و مشاور استراتژی پیاندجی و فراگیری هنر دستیابی به استراتژی برد از زبان آنهاست.
راه و رسم مربیگری
چکیده
اگر در مقام مدیر در کسبوکاری مشغول به کارید یا به هر نحو مسئولیت تعدادی از همکارانتان را بر عهده دارید و آن قدر متواضعید که فکر میکنید میتوانید بهتر از این با همکارانتان تعامل کنید و دغدغه رشد و پویایی آنها را دارید حتماً این کتاب را بخوانید. این کتاب از یک طرف به منابع معتبر و تحقیقهای علمی پشت گرم است و از طرف دیگر سرشار از تکنیکهای عملی و دمدستی مربیگری است. با خواندن آن تجربه خیلی از موقعیتهایی که کتاب توصیف میکند جلوی چشمانتان میآید و افسوس میخورید که کاش بهتر مدیریت میکردید.
نویسنده در هیچ جایی از کتاب پرگویی نکرده است و هر خط از متن کتاب نکته بهدردبخوری دارد؛ پس نوشتهها کوتاه و کتاب خواندنی است. در کنار آن، ویدیوها متن کتاب را به تفصیل توضیح میدهند تا به طور کامل در ذهنتان بنشیند.
خلق مدل کسب و کار
چکیده
در صورتی که نوآوریهای فناورانه، پروژههای ارائه محصول جدید به بازارهای فعلی و نیز ارائه محصولات فعلی به بازارهای جدید با طراحی مدل کسبوکار مناسب همراه نشوند، همگی به شکست خواهند انجامید.ا ین کتاب ابزاری را در دست شما میگذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسبوکار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول کنید
راه اندازی کسب و کار 24 گام برای موفقیت
چکیده
کتاب حاضر با دیدگاهی نظاممند به ارائه گامهایی عملیاتی برای راهاندازی کسبوکارهای نوپا پرداخته است. این کتاب به شکلی توانمند و با زبانی ساده مباحث عملیاتی را طرح کرده و این کتاب را ابزاری عملیاتی برای ساخت کسبوکار جدید و مبتنی بر نوآوری فناورانه نموده است.
طراحی ارزش پیشنهادی
چکیده
این کتاب با اتخاذ دیدگاه مبتنی بر تفکر طراحی و بهرهمندی از ابزارها و مدلهای موفق موجود برای توسعه کسبوکار جدید همچون «نوپای ناب» و «توسعه مشتری»، در قالبی جذاب و مصور فرآیندی گامبهگام و شهودی را به خواننده معرفی میکند که با بهرهگیری از آن میتوانید به گونهای نظاممند ریسک طراحی خدمات و محصولات جدید و ارائه آن به بازار را کاهش و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
استراتژی خوب استراتژی بد
چکیده
این کتاب تمامیِ خرافات و تفکراتِ درهم و برهمی که اساسِ بسیاری از استراتژیهاست را کنار زده و راهی روشن برای خلق و پیادهسازیِ استراتژیِ قدرتمندِ اقداممحور در جهانِ واقعی را فراهم میسازد. استراتژیِ خوب، پاسخی ویژه و منسجم و رویکردی برای غلبه بر موانعِ پیشروی است. استراتژیِ خوب، قدرت را مهار کرده و آن را در جایی به کار میبرد که بیشترین تأثیر را بر چالشها خواهد گذاشت.
روملت استدلال میکند که بینش، قلبِ استراتژیِ خوب است (بینش نسبت به ذاتِ واقعیِ موقعیت، به قدرتِ نهفته در موقعیت و نسبت به پاسخِ مناسب). او به شما نشان میدهد که چگونه میتوانید با استفاده از انواعِ ابزارهایی که برای هدایتِ تفکرتان فراهم شدهاند، به بینش برسید.
استراتژی اقیانوس آبی
چکیده
نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی معتقدند که تنها راه پیروزی در رقابت، تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت است. به باور آنها بهجای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوسهای آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. اما همانطور که بسیاری از این مدیران دریافتند، همین اقیانوسهای آبی نیز دیر یا زود سرخ و رقبا وارد آن میشوند. در این وضعیت چه باید کرد؟ این نکتهای کلیدی است که در نسخۀ جدید، نویسندگان به تفصیل به آن پرداختهاند. آنها در فصلهایی که به کتاب اضافه شده است دربارۀ بازسازی یا تجدید اقیانوسهای آبی توضیح دادهاند.