[vc_row][vc_column][vc_column_text]همراه بیزمش شوید در بیزمگ تا یکی دیگر از مقالات کسب و کار را با هم مرور کنیم.
اگر در حال انجام پروژههای بزرگ باشید مدیریت زمان چندان کار ساده ای نخواهد بود. روشهای متعددی برای مدیریت زمان ارائه شدهاند که هر کدام بازدهی و کاربرد خود را دارند.
بازاریابی چابک یک راهکار هوشمندانه برای انجام پروژه های بزرگ ارائه می دهد. در این مقاله قصد داریم متد چابک ، ابزارهای مدیریت چابک ، نحوه اجرای این استراتژی برای هر کسب و کار را مورد بررسی قرار دهیم ، اگر شما هم مدیریت زمان در پروژه های تان برای تان مهم است این مقاله را از دست ندهید.
بازاریابی چابک چیست؟
بازاریابی چابک یک روش مدیریتی است که باعث افزایش سرعت انجام پروژه های بزرگ و صرفه جویی در زمان می شود در واقع این ابزار مدیریتی شرایطی را به وجود می آورد ، که پروژه های بزرگ را ببخش های کوچکتر و شفاف تر تقسیم می کند و برای سرعت بخشیدن به روند انجام کار هر تیم مشغول انجام کار می شود.
برنامه نویسان معمولاً از این روش برای مدیریت پروژه های خود استفاده می کند و به خوبی با آن آشنا هستند. مدیران کسب و کار و بازاریابان اعمال تغییراتی توانستند از این روش استفاده کنند.
متد چابک یا مدیریت چابک چیست؟
برنامه نویسان روشهای مدیریتی متعددی برای انجام پروژه هایشان به کار می گیرند ، یکی از این روش ها متد چابک یا مدیریت چابک است. به صورت کلی این روش به شما کمک می کند تا یک پروژه بزرگ و زمان بر را بتوانید به بخش های کوچکتری تقسیم کرده و هر تیم یا هر عضو تیم روی یک بخش از پروژه مشغول شود و به صورت همزمان اهدافشان را پیش ببرند. اگرچه در این روش تیم ها به صورت مجزا کار می کنند اما اما در حال پیشبرد یک هدف هستند و همواره با هم در ارتباطاتاند و به صورت روزانه یا هفتگی به یک جمع بندی کلی می رسند.
اصول چابک کدامند؟
طراحان این متد اصولی را نیز در نظر گرفتند که نشان دهنده پیشرفته بودن این روش مدیریتی است. برخی از این اصول عبارتند از :
– جلب رضایت مشتری از طریق تحویل زودتر از موعد پروژه
– همکاری نزدیک بین مشتری، کسب و کار و تیم توسعه
– ایجاد جلسات همفکری برای افزایش شفافیت و ارائه راهکارهای جدید
مزیتهای بازاریابی چابک :
۱ – به کمک این روش می توان در زمان صرفه جویی کرد و در مدت زمان اندکی پیشرفت قابل قبولی داشت.
۲ – در مسیر درست قرار دادن بخش های مختلف کسب و کار با انتخاب اولویت های درست
۳ – همسو شدن با روند بازار تغییرات ناگهانی
و…
سخن پایانی
امروزه شیوه های مدیریت پروژه ، انجام کارها را سریعتر کرده است. بازاریابی چابک یکی از بهترین روش ها برای مدیریت بهتره زمان است.
با به کارگیری این روش انجام کارهای بزرگ در سریع ترین زمان امکان پذیر است به درستی هدف مشخص شود. این روش همانطور که از نامش پیداست، کار بازاریابی را سریعتر می کند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
ثبت ديدگاه