استارتاپ ها چگونه در شرایط بحران کرونا سرمایه جذب می کنند؟

جذب سرمایه

استارتاپ ها چگونه در شرایط بحران کرونا سرمایه جذب می کنند؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

شکی نیست که فشاری که کرونا بر سر دنیای فناوری آورده هنوز برخی استارتاپ ها و کارآفرینان به دنبال جذب سرمایه هستند

و قانع کردن سرمایه گذاران کار بسیار دشاوری بود، البته دشوارتر نیز در این شرایط بحرانی شده است، اما استارتاپ های موفق

خوهاند بود که بتوانند به چهار سوال اساسی پاسخ مثبت دهند.

در روزهای که استارتاپ های بزرگ مجبور به تعدیل نیرو شده اند برخی استارتاپ ها مانند (کمدا) به جذب سرمایه از سوی (دیجی کالا)

مسیر موفقیت کسب و کار را می پیمایند.

چنین استارتاپ های شرایط کنونی را به خوبی درک کرده و مسیر تغییر را پیش گرفته اند، تا بتوانند با رویه های جدید سرمایه گذاران را

جذب کرده و از این بحران خارج شوند،کمپانی DataTribe با بررسی داده های اختصاصی خود و دیدگاه های سرمایه گذاران به بررسی

عوامل و ویژگی های استارتاپ هایی پرداخته که در جذب سرمایه در این شرایط موفق بوده اند.

به گفته ی DataTribe دیگر سخنرانی جذاب و کلمات زیبا در رابطه با پتانسیل های شرکت دیگر کفایت نمی کند بلکه شما باید به چهار

سوال اساسی با مدرک پاسخ داده تا بتوانید سرمایه مورد نظر خود را جذب کنید.

چهار سوال کلیدی

  • آیا کمپانی قرارداد جدیدی بسته است؟
  • آیا مشتریان کنونی قراردادشان را تمدید کرده‌اند؟
  • آیا میزان سفارشات مشتریان رشد داشته است؟
  • آیا تمام این موارد در ۹۰ روز اخیر اتفاق افتاده‌اند؟

استارتاپ های که پاسخ آن ها به هر چهار سوال مثبت باشد موفق تر خواهند بود در جذب سرمایه.

بسیاری از مدیران استارتاپ ها در این شرایط برای تثبیت موقعیت شرکت خود به استفاده از منابع جدید روی آورده اند که شاید

در زمانی دیگر هیچ وقت از این منابع استفاده نمی کردند، برای مثال آن ها نگاهی به کمک های دولت می اندازند و یا به دنبال

جلب مشارکت دانشگاه ها و یا شتاب دهنده ها، مراکز رشد هستند.

این مراکز بجز سرمایه ای که در اختیار استارتاپ ها قرار می دهنده ، امتیازهای دیگری نیز از جمله نیروی انسانی، حقوق و

روابط عمومی کمک می کنند.

مدیران موفق با اتخاذ رویکردهای انعطاف پذیر توانایی شرکت در پیش گرفتن مسیرهای تازه و مدیریت بهره‌روی را به نمایش

گذاشته و در دوران بحران هم فروشی مستمر را تجربه خواهند کرد. این تغییر باید به گونه ای باشد که محصول در دوران کنونی

ارزشی تازه را برای مشتریان خلق کند، برای مثال دورکاری را برای آنها ساده تر کرده یا هزینه ها را کاهش دهد.

 

منبع: fastcompany

استراتژی کسب و کاربلاگبیزمگ

استارتاپجذب سرمایهسرمایه گذارکروناکسب و کارمدیریت بحران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *