[vc_row][vc_column][vc_column_text]همراه شتاب دهنده بیزمش باشید تا یکی دیگر از اصول استراتژی موثر در کسب و کار را مرور کنیم.
دلیل اینکه ۲۰ درصد کسب و کار ها ۸۰ درصد سود صنعت را از آن خود میکنند این است که استراتژی دقیقی دارند و تمامی اصول را در آن رعایت می کند. نبود یکی از این اصول استراتژیک مهم یا ناتوانی در اجرای آن منجر به سقوط و غلبه بر یک شرکت می شود و این موضوع هزاران بار اتفاق افتاده است.
اصل تعیین هدف :
نخستین اصل استراتژی این است که برای رسیدن به موفقیت های بزرگ ، باید اهداف بلندمدت و کوتاه مدتی در همه سطوح کسب و کار داشته باشید. باید دقیقا بدانید می خواهید به چه هدفی و با چه روشی دست پیدا کنید.
در مقالهای که در مجله اکونومیست منتشر شد ، ۱۵۰ محقق به مدت ۲۰ سال به مطالعه ۲۲۰۰۰ شرکت در کشور های مختلف پرداختند. آنها به این نتیجه رسیدند که کاراترین ، موثرترین و سودآورترین شرکتها آنهایی بودند که زمانی را برای تعیین اهداف شفاف برای شرکت و تک تک افراد اختصاص داده بودند. کارمندان دقیقاً می دانستند که باید چه کارهایی را و درچه مهلت زمانی انجام دهند. آنها معیارها و الگوهای شفافی داشتند که می توانستند پیشرفت خود به سوی اهداف تعیین شده را بر اساس آنها بسنجد.
اصل حمله :
به گفته ناپلئون «هیچ نبرد بزرگی با دفاع به پیروزی نمی رسد.»
برای موفقیت در کسب و کار باید پیشقدم باشید. باید حمله کنید. باید مدام با محصولات ، خدمات ، فرآیندها روش های جدید کسب و کار پیش روی داشته باشید.
اصل تجمیع :
اصل تجمیع در کسب و کار به این معنی است که در حوزه یک محصول خاص برجسته باشید و قبل از گسترش کار خود به سایر محصولات ، خدمات و بازارها از نظر کیفیت و خدمت در آن بخش تسلط پیدا کنید.
اصل مانور :
این اصل در جنگ به معنی حفظ انعطاف و آمادگی حرکت در جهات مختلف بدون توجه به اقدامات دشمن است. همه نبردهای بزرگ، نبردهای مانور هستند. نبرد هایی که فرمانده، ماهرانه از ارتش خود استفاده می کند و افراد و منابع خود را به مناطق هدایت میکند که در آن به مزیت رقابتی دست یابند.
اصل مانور در کسب و کار به معنی نوآوری و خلاقیت در یافتن راه های بهتر ، سریعتر و ارزان تر برای خدمت رسانی به مشتریان و فروش و سودآوری بیشتر است. برای حفظ این انعطاف پذیری در کسب و کار باید همیشه عقب بایستید و سوالاتی درباره شرایط فعلی به پرسید.
اصل اقدام هماهنگ:
در این اصل استراتژی نظامی افراد باید مانند یک ماشین روغن کاری شده باهم و در قالب تیم کار کنند تعیین شده بزرگ و کوچک برسند.
اغلب، این اصل را اقدام واحد پیوسته می نامند به این معنی که همه با هم همکاری می کنند، از یکدیگر حمایت می کنند و منابع خود را هر وقت و هر جا که لازم باشد ارائه می دهند تا مطمئن شوند که ارتش پیروز می شود.
در کسب و کار، شرکت های برتر افرادی با بهترین معیار های اخلاقی را در خدمت خود دارند. آنها خود را بخشی از تیم شرکت میدانند. از واژگانی مانند مال من ، ما را، ما و مال ما استفاده می کنند آنها شرکت را امتداد طبیعی و منطقه خود میدانند و هرگز فکر نمی کنند که این کار به من مربوط نیست.
اصل غافلگیری:
اصل غافلگیری در کسب و کار به این معنی است که همیشه به دنبال راه هایی برای ایجاد مزیت رقابتی در محصولات، خدمات، فرایندها، استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی ، روش فروش و تکنولوژی جدید برای ارائه محصولات و خدمات باشید که جدید و متمایز از محصولات و خدمات رقبا است.
اصل بهره برداری:
وقتی در نبرد پیروز شدید، بازار را به دست آوردید، به جبهه رقبا نفوذ کردید و بر بازار تسلط یافتید ، باید آماده حرکت سریع برای بهره برداری از آن باشید.
جیم ران کارآفرین و سخنران انگیزشی همیشه می پرسد یک درخت تا کجا رشد می کند؟ و پاسخ این بود تا جایی که بتواند.
پس چقدر میفروشید؟ هرچقدر که بتوانید. سریع حرکت کنید چون رقبا مراقب هستند و آماده می شوند که با سرعت به حوزه شما نفوذ کند. پس هرگز نباید آرام بنشینید بلکه باید از جایگاه برتر خود نهایت استفاده را ببرید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
ثبت ديدگاه