[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3196″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_empty_space height=”30″][vc_column_text]همراه بیزمش باشید تا چند نکنه ی کلیدی در افزایش احتمال استخدام شما را مورد بررسی قرار دهیم.[/vc_column_text][vc_column_text]
در گذشته تنها مهارت مورد نیاز برای استخدام شما توسط کارفرما تسلط شما در آن نیاز مورد نظر بود، اما این روزها تنها آن مهارت مورد نظر کافی نیست، و شما نیاز به تسلط بر مهارت های دیگری از جمله: توانایی یادگیری،کارتیمی و حل مسئله میباشد ؛ که به این مهارت ها “مهارت نرم” گفته می شود.
[/vc_column_text][vc_column_text]مهم ترین دلیلی که این مهارت ها برای کارآفرین ها و کارفرماها دارای اهمیت شده است، این می باشد که این روزها فضای کاری مانند گذشته نمی باشد و محیط کار به شکل های تیمی و گروهی تغییر کرده است، از این رو نیازمندی های هر شخص در موجودیت آن در یک مجموعه به توانایی ارتباطبرقرار کردن، توانایی حل مسئله و دارا بودن شخصیتی خلاق برای آن کسب و کار نیازی ضرروی شده است.[/vc_column_text][vc_column_text]به تازگی شرکت “ادوبی” پژوهشی را انجام داده که در آن نشان می دهد که دارا بودن این سه مهارت نرم به ترتیب: ارتباطات،خلاقیت و مشارکت می باشد. در پنجاه درصد آگهی های استخدام به این امر اشاره دارند که مهارت ارتباطات یکی از شاخصه های اصلی افراد مورد نیاز آنان می باشد، و تنها یک چهارم از متقاضیان در رزومه ی خود این مورد را ذکر می کنند.[/vc_column_text][vc_column_text]ذکر این نکته در رزومه تنها گام نخست می باشد، و بخش مهم آن نشان دادن آن به صورت عملی در مصابحه شغلی می باشد، در ادامه توضیحی در این زمه خواهیم داد.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”برقراری ارتباط” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes” spc_transition=””][vc_single_image image=”3206″ img_size=”683×383″ alignment=”center”][vc_column_text]یکی از روش های عالی به نمایش دادن این مهارت ضروری برقراری ارتباط و گفتگوی صحیح با مصاحبه کننده می باشد، از دید ” Maya Marcus” معاون منابع انسانی شرکت “Palo Alto Networks” این کار از طریق ایجاد جوی دوستانه،برقراری ارتباط سریع، ارائه
پاسخ فکر شده، و مواردی ساده مثل نپریده میان حرف های مصاحبه کننده و دیگران امکان پذیر می باشد.[/vc_column_text][vc_column_text]مهارت های ارتباطی فراتر از کلمات و جمله ها می باشد، در بسیاری از مواقع مصاحبه کننده به دنبال پاسخ صحیح نمی باشد، بلکه او به دنبال نحوه برقرار کردن ارتباط شما با او و دیگران است از جمله: برقراری ارتباط چشمی، زبان بدن لحن صحبت کردن شما متمرکز می شود. در صورتی که شما برای پاسخ خود مثالی آورید تا یک تصویر ذهنی برای او به وجود آورید و درک مطلب را برای مصاحبه کننده آسان تر کنید، گامی بلند برای استخدام خود برداشته اید.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”تفکر خلاق” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes” spc_transition=””][vc_single_image image=”3204″ img_size=”683×383″ alignment=”center”][vc_column_text]یکی از دلایلی که ربات ها فعلا توانایی به کنار زدن انسان در تمامی مشاغل نیستند فقدان خلاقیت در آنها می باشد. ربات ها معمولا توانایی حل مسائل پیچیده را ندارند مقوله ای که خلاقیت خود را در آن نشان می دهد.[/vc_column_text][vc_column_text]سوالاتی که مدیران در مورد راهکار شما برای خروج از موقعیت دشوار می پرسند مناسب ترین زمان برای نشان دادن خلاقیتی است که در شما نهفته. بهتر است به جای بیان نتیجه نهایی؛ جواب را با ارائه توضیحاتی در رابطه با شرایط دشواری که قبلا تجربه کردهاید،آغاز کنید.موقعیتی مانند نحوه برخورد با همکار یا مشتری ناسازگار گزینه خوبی برای شروع توضیحات است. بعد از آن می توانید توضیحاتی
را در مورد راهکارها و اقداماتی که انجام دادهاید ارائه کرده و در آخر نتیجه ی نهایی را اعلام نمایید.[/vc_column_text][vc_single_image image=”3034″ img_size=”medium” alignment=”center”][vc_custom_heading text=”کارتیمی” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes” spc_transition=””][vc_single_image image=”3207″ img_size=”683×383″ alignment=”center”][vc_column_text]اگر توانمند در کارتیمی هستید حتما با ارائه مثال از کارهای تیمی قبلی و نتایج آنها این مهارت را در جلسه مصاحبه مطرح کنید. هرچند باید مراقب باشید که لحن صحبتتان به شکلی نباشد که ارزش کار دیگران از بین برده شود و فقط خودتان را برجسته کنید. اینگونه نشان می دهید که حین کار ذهنیتی تیمی داشته و منافع گروه را در اولویت قرار می دهید.[/vc_column_text][vc_column_text]زمانی که درباره پروژه ای که مدیریت کرده اید توضیح می دهید به مصاحبه کننده نشان دهید که چگونه دیدگاه ها و نقطه نظرات متناقض اعضای تیم را مدیریت کرده اید. حین توضیح دادن در مورد روزهای اول کارتان نیز به آن دسته از رفتارهایتان اشاره کنید که باعث شده همکاران با شما به راحتی ارتباط برقرار کنند[/vc_column_text][vc_column_text]مهارت های نرم تنها به این سه مورد محدود نشده و برخی از آنها نظیر مهارت شنیدن و داشتن نگرش مثبت معمولا به شکل طبیعی و حتی بدون اینکه خودمان بدانیم به نمایش گذاشته می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]
ثبت ديدگاه